16 mei 2023

Bibliotheek presentatie van Mw. Ria Muller.

Een klein groepje KBO (12) leden woonden de presentatie bij. Na ontvangst met koffie/thee en cake gaf Ria ons uitleg over hetgeen waar de bibliotheek zich vandaag de dag naast het uitlenen van boeken zoal mee bezighoudt. Er werd een mapje flyers uitgedeeld om mee te nemen. Het werd een verrassend middagje bibliotheek, een interessante middag en zeer de moeite waard. Bijna niemand van de leden had verwacht dat buiten het uitlenen van boeken er zoveel meer te doen is m.n. op digitaal gebied voor jong en oud.

Enkele voorbeelden:

Het lezen m.b.v. een 'E-Reader' of gebruik maken van 'Luister- of Gesproken' boeken. Cursus 'Omgaan met de Digitale Overheid'. Internet-cursus voor beginners 'Klik en Tik'. 'Oefenen met Digitale Zorg' dit is een lesprogramma 'DigiVitaler' die je leert om zelf je gezondheidszaken te regelen via internet. Inloop spreekuur informatiepunt 'Digitale Overheid'. 'Samen Stadskanaal' hier vind je alle informatie over hulp en activiteiten bij jou in de buurt op de sociale kaart van Samen Stadskanaal.